Algemene voorwaarden

Deze voorwaarden zijn van toepassing op artikelen gekocht bij By Nolet.


By Nolet
Invalsweg 8, 7586 RC, Overdinkel
Telefoonnummer: 06-12750642 (ma - vr, 19:00-20:00)


By Nolet ontwerpt en vervaardigt sieraden in eigen atelier.


Alle genoemde prijzen zijn vermeld in euro’s, inclusief 21% btw.


De prijzen zijn exclusief verzendkosten.


Een overeenkomst komt slechts tot stand door het volledig doorlopen van de verkoopprocedure van de bestelling.


U gaat daarbij automatisch akkoord met deze algemene voorwaarden.


Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie door By Nolet.


Bestellingen kunnen voor dat ze verzonden worden door By Nolet, per email door de koper binnen 24 uur geannuleerd worden.


In verband met het herroepingsrecht bestaat er de mogelijkheid  om binnen 14 dagen na de koop het artikel, retour te melden.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het artikel te verkopen, dan kunnen we deze waardemindering van het artikel aan u doorberekenen. Behandel het artikel dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Binnen deze termijn dient By Nolet vooraf middels email op de hoogte gebracht te worden van het retour.
U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 1,92 per envelop binnen Nederland (20-50 gram), raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via nolet@bynolet.nl of via het contactformulier. Daarna heeft u 14 dagen de tijd het artikel, goed verpakt retour te zenden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Artikelen die op verzoek of  op maat gemaakt zijn kunnen niet geretourneerd worden.


Indien een retourzending niet aankomt is By Nolet niet verantwoordelijk voor het verlies van de retour post (lees sieraden).


By Nolet adviseert om de artikelen per aangetekende post retour te sturen.


Betalingen kunnen gedaan worden via IDeal, of via vooraf overmaken. Bestellingen worden verzonden als de betaling op de rekening van By Nolet is bijgeschreven.


De tijd die ik nodig heb om  bestellingen voor te bereiden varieert.

Levering van de artikelen vindt zo spoedig mogelijk plaats na ontvangst van de betaling. In de regel zal deze met 2 tot 3 werkdagen zijn verstuurd.


Op alle producten wordt een garantie gegeven van 2 maanden vanaf levering.

  • verkleuring van het metaal door aanraking met vocht, parfum en/of andere cosmetica;
  • slijtage, beschadiging of breuk van sieraden of onderdelen door ondeskundig gebruik, doordat het sieraad gevallen is of ergens achter is blijven hangen;
  • verkleuring of slijtage van draad/koordjes.


By Nolet is niet aansprakelijk voor welke vorm van vervolgschade dan ook, vermeend ontstaan door het gebruik, onoordeelkundig gebruik of op enig manier ontstane defecten aan de sieraden.


By Nolet stelt vast of de garantie van toepassing is en de wijze van reparatie. Indien de reparatie wordt verricht na de garantietermijn, zijn de kosten hiervan voor de klant evenals de verzendkosten. Let op, wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies van sieraden tijdens het dragen.


U dient na ontvangst van de sieraden de sluiting(en) goed te checken en na verloop van tijd ook nog regelmatig, mocht daar iets mis mee zijn, ga ze dan niet dragen, maar neem even contact op, dan doen wij ons uiterste best met een goede oplossing te komen.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Het is aan te raden om klachten eerst bij By Nolet kenbaar te maken door te mailen naar nolet@bynolet.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, dan ben je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Persoonlijke gegevens worden niet aan derden verstrekt door By Nolet.