Garantie & klachten

Garantie
Ik vind het uiterst belangrijk om mijn artikelen goed aan te leveren en dat je er lang plezier van hebt. Toch kan het wel eens voorkomen dat er een bestelling kapot gaat tijdens de verzending of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. By Nolet geeft een maand garantie op de sieraden vanaf de datum van aankoop. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding hierover te maken.
Neem contact op met By Nolet via het contactformulier op de website, via e-mail nolet@bynolet.nl of via Whatsapp 06-12750642. By Nolet stelt vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van eventuele reparatie en verzending. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zal ik kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Let op: de garantie is niet van toepassing op:
  • verkleuring van het metaal door aanraking met vocht, parfum en/of andere cosmetica;
  • slijtage, beschadiging of breuk van sieraden of onderdelen door ondeskundig gebruik, doordat het sieraad gevallen is of ergens achter is blijven hangen;
  • verkleuring of slijtage van draad/koordjes.

Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Het is aan te raden om klachten eerst bij By Nolet kenbaar te maken door te mailen naar nolet@bynolet.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, dan ben je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.